Monday, 30 December 2013

ECIWONIWSOG

wlasciwie
kim ty jestes
kolega
towarzyszem
przyjacielem

wlasciwie
kim ja jestem
dluznikiem
kolega
przyjacielem

wlasciwie
kim my jestesmy
kumplami
przyjaciolmi
towarzyszami niedoli

polaczyl nas kiedys
muzyczny orgasm
kilka wypitych flaszek
bukiet nieprzespanych nocy
niecodzienny present urodzinowy
jakim mnie obdarowales o 5 rano
a ja
nawet zapomnialem ostatnio o twym dniu
nie bylo mnie
gdy cierpiales w szpitalu
bylem daleko
gdy w obcym lesie
stawiales pierwsze kroki
ty tam cierpisz
a ja
 bawie sie w poete
nowym parkerem
w cieplym fotelu
podpisuje zlodziejski kontrakt
ty tam marzniesz
a ja
na puszystej sofie
pluje do mikrofonu
I udaje radiowca

wygrzebalem na polce w mozgu
kilka kolorowych wspomnien
jakies metne fotografie
gdy razem pomoglismy tym dupom
wiesz
zaimponowales mi
wiedza
temperamentem
kwasnym humorem
odwaga
I tupetem
wiesz
byles dla mnie kims wielkim
kims bliskim
schowalem u ciebie w szufladzie
kilka mych grzechow
poznales kilka mych nocnych zmazow

a ja
jalowy grafoman
z ambicjami
z erotomanskim podtekstem
nawet niedocenilem
jak amortyzator ci nawalil
koncze ten rok
obzerajac sie czipsami
o smaku malt vinegar
mam kwasna mine
I upijam sie w samotnosci
nawet kot nie chce zlizac mych lez
schowal sie pod szafe
I udaje ze nie slyszy

w lodowce obok jajek
schowalem gorace wspomnienie
o naszej przygodzie
biskupie

6 comments:

Made Inja said...

mocne
prawdziwe
odwaga
samokrytycyzm autora
nikt nie spyta jak w szkole:
co autor miał na myśli?

Anonymous said...

wiersz rewelacja , przekaz bomba ,pozdrawiam

Beata said...

intymne...

Anzai said...

Czasami dopada nas taki obrachunek sumienia.
Niestety ... nie wszystkich.
Gratuluję.
Pomyślności w Nowym Roku!

Andrzej Rawicz (Anzai)

peja0515 said...

Fajny wiersz, taki z życia.
Przypomniał mi koleżankę, która mi się zwierzyła, że nie odwiedziła swojej przyjaciółki w chorobie, bo by nie wiedziała, jak się zachować, co powiedzieć, a teraz ma wyrzuty sumienia. Nie wiedziałam co jej powiedzieć, dopiero po chwili, że czasami słowa nie są potrzebne, wystarczy być, pomilczeć razem......
Pozdrawiam życząc szapańskiej zabawy w tę wyjątkową noc a w Nowym Roku wszystkiego co najlepsze.

baśka said...

Pozdrawiam serdecznie, dziękuję za życzenia i życzę również wspaniałej zabawy sylwestrowej i kolejnego roku, który spełni Twoje marzenia.